Kampania społeczna „Melanż. Oczekiwania vs Rzeczywistość”

wpis w: Bez kategorii | 0

      Obrazy świetnego melanżu – oczekiwania okazujące się tragicznym złudzeniem, których antybohaterem są narkotyki, alkohol, papierosy i inne używki – to odpowiedź na pytanie Głównego Inspektora Sanitarnego zadane nastolatkom „Czy wiesz, jak Cię widzą inni na melanżu…?”

Piękne, atrakcyjne nimfy w zderzeniu z brudnym przejściem podziemnym… Plastikowy kasownik zamiast czułego kochanka… Raperskie flow w kontraście do żenującego bełkotu. W ten innowacyjny sposób Główny Inspektorat Sanitarny chce zwrócić uwagę młodzieży na negatywne skutki korzystania z używek. Właśnie wystartowała ogólnopolska kampania „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość”.

W ramach kampanii powstało 10 spotów video. Widzimy w nich skrajnie kontrastowe obrazy, pokazujące, jak rzeczywistość bezwzględnie weryfikuje oczekiwania wobec używek. W jednym z nich dziewczyna wciąga do nosa proszek, zakłada słuchawki, tańczy, wzbudza zachwyt wśród przechodniów. Chwilę później widzimy tę samą dziewczynę, zamroczoną działaniem narkotyku, która wije się w niekontrolowany sposób. Która wizja jest prawdziwa? Czy chcecie znaleźć się w takiej sytuacji? Kampania pozostawia te pytania otwarte i skłania do refleksji. Jej głównym celem jest zwrócenie uwagi młodzieży na negatywne skutki korzystania z używek

Częścią kampanii jest także internetowa www.melanz.tv. Jej głównym elementem jest test „Jakim typem melanżowicza jesteś?” utrzymany w konwencji popularnych quizów rozrywkowych. Lekki język z elementami młodzieżowego slangu sprawia, że informacje o działaniu poszczególnych używek i negatywnych skutkach ich używania z pewnością łatwiej trafią do młodzieży. Kampania ma przekonać młodzież, że nie warto sięgać po narkotyki i używki. Ale jest także adresowana do rodziców, opiekunów i pedagogów, dla których przygotowano serię artykułów pomagających m.in. zrozumieć, jak rozmawiać z nastolatkami o używkach oraz jak rozpoznać pierwsze oznaki uzależnienia.

W ramach kampanii zaplanowano również szereg działań dodatkowych, m.in. współpracę
z influencerami oraz produkcję limitowanej linii odzieży. Kampania „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość” jest adresowana także do rodziców, opiekunów i pedagogów, dla których przygotowano serię artykułów pomagających m.in. zrozumieć, jak rozmawiać z nastolatkami o używkach oraz jak rozpoznać pierwsze oznaki uzależnienia.

Kampania realizowana jest przez Główny Inspektorat Sanitarny w ramach Projektu „Profilaktyczny program w zakresie przeciwdziałania uzależnieniu od alkoholu, tytoniu i innych środków psychoaktywnych” (www.zdrowiewciazy.pl ).. Kampania potrwa do końca marca 2017 r.